Forum

Your code

cforce 450 atr-l hakkında

Merhaba Arkadaşlar ;

1,5 ay önce Cforce 450 atr-L model atv mi aldım. Merak eden veya bu modeli almayı düşünen olur ise izlenimlerimi paylaşmak istedim.

Neden CFMOTO tercih ettiğime gelince , yaptığım araştırmalarda CFMOTO firmasının Çin'de olduğu ancak KTM,Honda gibi markalara fason üretim yaptığını Cforce serisi atv lerinin ABD , Avrupa, Avustralya gibi yerlerde satışının olduğunu ayrıca bu markanın Türkiye'de arkasında UMA ( uğur motorlu araçlar yani mondial ) olduğunu öğrendim için tercih etmiştim. bu süreçte yaşadığım sorunları maddeler halinde aşağıda belirtiyorum.

1-  Satın aldığım bayii nakliye ile aracı adresime faturası ile teslim etti . Sonrasında aracın kullanım klavuzu ve ona ekli garanti belgesi olmadığını fark ettim . 1 hafta sonra gönderdiler sağ olsunlar .

2- kullanım klavuzu gelince inceledim her şeyi detaylı bir şekilde yazmışlar ancak klavuzdaki resimler siyah beyaz baskı hiç birşey anlaşılmıyor. örneğin  yağ tahliye tapasının resmini koymuş resime bakıp tahliye tapasını görelim diye simsiyah bir şekil ? hiçbir şey anlaşılmıyor . 23.000tl bayi satış fiyatı olan bu araca patates baskı kullanım klavuzu konulur mu ? neyse ...

3- 3. gün sabahı  yaklaşık 60 km kullandıktan sonra yağ seviyesine bir bakayım dedim o dane seviye kullanım klavuzunda belirtilen en alt çizginin bile altında . Hemen bir yetkili servisi aradım aldığım cevap '' abi bazen eksik konulabiliyor sen bir 10w40 yağ al 250-300ml ilave et''   son kontrolleri yaptıktan sonra adrese nakletmesi  gereken bayii( ismini burda vermeyeceğim özelden soran olursa söylerim) bunu atlamış ne güzel bizde böyle kullanmaya devam etsek nasıl olsa makina sıfır hiç birşey olmaz diye heralde ilk 500 km ye gelmeden kucağımıza alırdık motoru:)

4- Motor yağını ilave ettik , 40 km lik bir sürüş sonrası ihtiyaç molası verdim.  adetimdir yolda kullandığım aracın durunca sağına soluna şöyle bir bakarım . birde baktim ön ve arka diferansiyel havalandırma hortumlarından yağ atıyor . hemen gene aynı yetkili servisi aradım aldığım cevap '' abi fabrika çıkışında diferansiyellere fazla yağ koymuşlardır onlar çıkıyordur '' ya hu bu fabrika motora az diferansiyele neden fazla yağ koyar :))

5- aynı günün ( 4. gün bu arada ) akşam oldu farları yakıp şöyle bir dolaşayım dedim . uzun farlarımdan bir tanesi göz kırpıyor :)) motor yağını eksik mi şanzıman yağını fazla mı diye kontrol etmeyen montaj bölümü uzun farımı kontrol edecek birader dedim kendi kendime ?

6- beşinci gün uyarı etiketlerinde belirtildiği gibi mi ? diye lastik basınçları mı bir kontrol edeyim dedim . Sol arka lastik diğerlerinden havasının az olduğunu fark ettim iyiki bunu da kontrol etmişim derken lastik subabından kaçırdığını fark ettim . neyse benzinlikte lastikçi yoktu havayı tamamlayıp eve gideyim lastiği söker bir lastikçide yaptırırım dedim de yolda aklıma bijon anahtarı geldi . Uma yı aradım müşteri temsilcisi '' bijon anahtarını araçlara koymadıklarını istersek ekstra olarak satın alacağımı iletti '' neyi tam yapıyorsunuz ki bu da tam olsun tabiki eksik olacak dedim kendi kendime :))) yolda lastik patlarsa, lastiği söküp gidip tamir ettirip yerine takıp yoluma devam edeyim diyemeyeceksiniz.  lastik patlağı için nakliye çağıracaksınız aracı lastikçiye götüreceksiniz demek ki.

7- Dijital gösterge panelinde trip fonksiyonu mevcut. kat edilen km , gösterge ışık gücü , voltaj  ve genel km bilgilerini bir tuş yardımı ile görülebilmekte. tabi bu durum normal şartlarda :)) siz istediğiniz veya görmek istediğiniz bilgiye ayarlayın o her kafasına estiğinde kendi kendine fonksiyon değiştirip akü voltajını gösteriyor. :))

tabi diyeceksiniz ki '' kardeşim üşenmeden bunları burada yazacağına UMA yı arayıp söyleseydin ya şikayetlerini''  valla aradım tabi bana müşteri yetkilisinin tavsiyesi en yakın yetkili servise götürün oldu . iyi de kardeşim aracımın bulunduğu yere en yakın servis 160 km mesafede ?? serviste aracın bulunduğu yere gelip gitmek için 1tl yol ücreti istiyor benim sucum ne bu aracı sıfır aldım desem de temsilci arkadaş papağan gibi her defasında aynı şeyleri tekrar etti hatta biraz daha ısrar etsem ses tonundan dayak yeme riskimin olduğunu hissettim.

daha sıfırdan ilk 150 km de yaşadığım bu sıkıntıların sonrasında ne olacak Allah bilir.

500 km ilk bakım zamanını bekliyorum . bakıma girdiğimde bu eksiklerin giderilmesini isteyeceğim artık kaç günde çıkarız bilemiyorum.

SONUÇ  değerli dostlar kural basit asla ve katta çin malı bir atv almayın . Alırsanız da bu ve bunun gibi sorunlara hazır olun .

Saygılar .

 

Her satırını tek tek okudum ve gerçekten çok ama çok üzüldüm. Umarım başka en ufak bir sıkıntı çıkartmaz ve yaşadığınız aksilikler son olur.

Teşekkürler Özgür Bey . Bende öyle umut ediyorum. gelişmeleri burada paylaşacağım.